søndag 16. februar 2014

stripebein

Nå har jeg hatt et lite Pickles Pure Wool maraton, og denne stripete buksa er siste plagg ut - for nå. Oppskriften er også denne gang fra Babystrik på pinde 3 1/2 - 4, og buksa skal gis bort til en nyfødt sammen med denne vesten.




I starten var jeg litt skeptisk til Pure Wool, syns det var litt stivt og trått, men nå er jeg helt solgt. Kjempefint garn å strikke med, nydelig fargeutvalg og det virker som plaggene får godt hold. I tillegg syns jeg det har vært utrolig drøyt - jeg har strikket tre plagg som hadde oppgitt garnforbruk på 100 g hver, men har ikke brukt mer enn ca 150 gram totalt. Til denne hadde jeg akkurat nok hvitt igjen til å få ferdig begge beina, det er jo viktig med litt spenning i strikkehverdagen.

Jeg syns alt jeg har strikket fra Babystrik-boka nå i det siste er blitt i største laget, både buksa og vesten i minste størrelse vil en nyfødt svømme i. Gavene blir derfor kanskje ikke så idelle som jeg hadde tenkt ut, de blir nok aller mest passelige til mottageren i mai-juni, og da er de kanskje litt i varmeste laget. "Heldigvis" har vi jo ikke så varme somre her til lands...


12 kommentarer:

  1. Holder på med et prosjekt i pure wool nå og veldig spent på resultatet :-) jeg brukte ull på frk her hele sommeren, en lett ullbukse vil nok bli brukt :-)

    SvarSlett
  2. Søt bukse, denne oppskriften var fin med striper. Ser ut som den passer godt til vesten:)

    SvarSlett
  3. Knallsøt med striper! Kanskje det var løsningen, jeg skal strikke to (hurra, tante til tvillinger om kort tid) og er ferdig med en, og lurer litt på om den andre skal være lik, men striper var jo litt kult.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy med tvillinger! Måtte bli striper her for jeg hadde ikke nok hvitt garn til å lage den helt hvit… Syns det ble fint sånn :)

      Slett
  4. Flott gave! Jeg liker også pure wool veldig godt, det er så lett og behagelig. Tror fint at ullplagg i denne typen garn kan brukes på sommeren - ofte varer eventuelle hetebølger bare et par uker, det er i hvert fall min erfaring ;)

    SvarSlett
  5. Pure wool og babystrik, to favoritter hos meg! Søt bukse med striper:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Samme her! Blir nok mer av begge deler :)

      Slett