onsdag 20. mars 2013

en grå ballong

Ballongbuksen i boka All you knit is love er veldig søt og nostalgisk, syns jeg. Den var ganske morsom og strikke også, selv om den tok en god del mer tid enn jeg hadde sett for meg. Ballongen er til en jente som vil passe størrelse 6 mnd omtrent midt på sommeren i år. Håper hun kan like grått med en touch av neon!





Garnet er rester fra babyteppet jeg strikket for noen uker siden. Størrelsen er 6-12 mnd, og det gikk med to nøster av det grå garnet, pluss en liten rest med rosa. Da jeg var godt over halvveis med ballongen dukket dette mønsteret opp hos purlbee:




Morsomt at det går an å sitte på hver sin kant av Atlanteren og uavhengig av hverandre velge ut en så lik fargekombo!





10 kommentarer:

  1. Åh den buksen var nydelig! Herlig med fargeskiftet i toppen :) Denne er på minn strikkeliste og rykket et par hakk opp etter din versjon! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kult! Blir nok ikke den siste her heller :)

      Slett
  2. Denne ballongbuksesjortsen var jo bare helt fantastisk fin! Et nydelig stykke arbeid:) Og skjønner jeg har gått glipp av en strålende blogg - hit kommer jeg igjen!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, og så hyggelig at du vil komme igjen - velkommen skal du være :) Jeg liker meg godt inne hos deg og!

      Slett
  3. Så utrolig skjønn:-)Kjempefint med den rosa kanten!

    SvarSlett
  4. Knallkul med annen farge på kanten! Strikker på samme buksa, og den var kulere med annen farge i kanten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Ble fornøyd med knæsj kant, men jeg syns den er veldig søt ensfarget også - litt mer klassisk :) Uansett en fin modell!

      Slett
  5. Så utrolig søt ballongbukse! Dette heftet har jeg også, men til nå har det kun stått i bokhyllen og samlet støv. Kanskje på tide å ta det frem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er mye fin å gå i gang med der ja, så jeg kan absolutt anbefale å hente det fram :)

      Slett