tirsdag 9. april 2013

slow motion

Jeg teststrikker en kjempefin genser for tiden. Det er supert å jobbe med Samarkand fra Holst, føles luksuriøst å strikke med ull og silke. Og fargen er  utrolig fin, om enn litt blass på bildet.




Men... Så har jeg fått sånne herlige prikkende og stive gravidhender. Som rett og slett egner seg særdeles dårlig til strikking. Det hjelper lite da at det i følge jordmor er  h e l t  normalt. Jeg håper litt hvile for hendene og en ukes strikkeforbud kan hjelpe på. Men grøss og gru, det er jammen provoserende å se på et så herlig strikketøy bare ligge der, og ikke minst å tenke på alle de fine prosjektene jeg har på listen som jeg ikke kommer igang med! Iallefall ikke akkurat her og nå og i dag. Sukk... Det er hardt å ha strikkemani!


12 kommentarer:

  1. Så kjedelig at det blir stopp i strikkingen din. Jeg hadde det også slik i sommerferien, bare at jeg strikket på meg hodeverk hele tiden. Likevel klarte jeg ikke å holde fingrene av strikkepinnene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, vi er jo ikke helt kloke heller - strikkingen er nesten ustoppelig uansett fysiske konsekvenser :) Heldigvis går det meste over! Håper du er kvitt hodeverken.

      Slett
  2. Å, hurra! Du er gravid, det visste jeg ikke Ü Og urk til prikkende hender, alt det merkelig man kan få når man er gravid, som man ikke har hørt om før! Jeg kan huske jeg hadde prikkende hender jeg også, med begge hvis jeg ikke husker feil... Håper det går over!
    Jeg hadde planlagt å slenge med noen små overraskelser i pakken jeg sendte til deg, og i det minste en personlig hilsen, men jeg hadde vært hos tannlege, og hadde så utrolig vondt i ei tann, så det ble bare med en liten kråketær-hilsen utenpå konvolutten... beklager! Håper allikevel at innholdet ikke skuffer Ü

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er 99% bare stas å være gravid (jeg er kjempeheldig med god form generelt!), men jammen meg mange rare små-"symptomer" også! Jeg har ikke fått pakken enda, men gleder meg og håper kanskje den ligger i posten i ettermiddag :)

      Slett
    2. Og håper tanna er bedre!!!

      Slett
  3. Kjedelig! Og du har såklart prøvd alle kjerringrådene ;)
    Håper på rask bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Veronica - takk! Tar mer enn gjerne imot gode kjerringråd!!!

      Slett
  4. Oo, fin farge på genseren! Kjedelig med strikkestopp da - heldigvis vet du at det går over:-) Da jeg var gravid hadde jeg strikkekvalme - bare tanken på garn og pinner gjorde meg fysisk dårlig. Merkelige greier men det gikk jo over da:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hadde jeg og i starten! Og selv etter kvalmen la seg generelt satt den i knyttet til strikking, så super merkelig altså. Godt med alle ubehag som er innom en liten stund så setter vi skikkelig pris på å ikke ha noen ellers :)

      Slett
  5. Flott farge og jeg forstår deg godt at det ikke er gøy med stive gravidhender - håper de blir bedre snart - spennende å se hva du strikker.

    - og takk for hyggelig kommentar hos meg - virker som om mange har de samme 2 jakker på Ravelry listene sine :)

    heidi / wool-rocks.com

    SvarSlett
  6. Nydelige farge på strikketøyet, og ull/silke kombinasjon høres nydelig ut. Må se om jeg finner et prosjekt jeg kan strikke med slikt garn.

    God bedring med hendene og GRATULERER med graviditeten! Så spennende! :-)

    SvarSlett