tirsdag 13. november 2012

matilde-jakken

Denne fine jakken har Matilde Skår laget oppskriften til, og jeg fikk æren av å teststrikke. Kjempefornøyd!






Designet er kult, og mønsteret var veldig greit å følge. Jeg har allerede brukt jakken flere ganger og den har bra passform også. Detaljen med fletter langs raglanfellingen er kjempesøt!






Skulle jeg laget en til ville jeg nok jukset med armene og strikket dem fra vranga (med rette masker), og kanskje vurdert et annet garn.  Jeg har brukt Heilo fra Dalegarn i fargen 6642. Knappene fikk jeg kjøpt på Feline i Stavanger - et veldig ok butikkalternativ for sånne småting i sentrum. Er det forresten noen som har andre gode strikkerelaterte butikker for å tipse om i byen?






Kort oppsummert: jeg anbefaler å sjekke ut denne når mønsteret legges ut - tusen takk for at jeg fikk teste den ut, Matilde!


Og tusen mange takk til dere som er innom og kikker og kommenterer - det setter jeg kjempepris på!




8 kommentarer:

  1. Denne jakken er helt nydelig, skikkelig misunnelig på denne.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant? Flinke Matilde. Snart kommer det mønster, og da er det bare å sette igang!

      Slett
  2. Svar
    1. Jeg liker den kjempegodt! God, varm og kul. Takk igjen :)

      Slett
  3. Så flott den ble :) Men jeg skjønner hva du mener med å strikke den på "vranga" med rettemasker neste gang. Flott farge - å nå må jeg snart finne meg en jakke å strikke til megselv (sier jeg med fanget fullt av garn til en jakke til min sønn...)

    Heidi/ Wool-rocks.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg trenger også en jakke til... Men klarer ikke bestemme meg for hvilken! Kanskje jeg bare må vente til den perfekte dukker opp :)

      Slett
  4. Litt treg her, men den ble veldig fin, vurderer en Textura selv! Bernina i Øvre Holmegate har også ok knappeutvalg. Ellers syns jeg det er lite strikkerelaterte som er bra i sentrum, eneste måtte være garnutvalget hos Husfliden. Ta heller turen til Idéstova på Bryne, de har fantastisk mye fint garn som ingen av de andre i regionen selger. Prikka (på Bryne, må avtale tid med henne) har utsalg av Isagergarn i kjelleren sin :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips! Prøøøøver å strikke opp litt av det som ligger, men det frister alltid veldig med nyiinkjøp ;)

      Slett