tirsdag 6. november 2012

vinterbukse til jul

Selv lever jeg et barnløst liv, men har et godt utvalg småttinger rundt meg likevel - jeg er veldig for at andre skaffer seg sånne. Her er årets første fullførte julegave.



Dress strikket i Babyull Lanett Superwash fra Sandnesgarn i grått og sennepsgul, str 9-12 mnd. Størrelsen stemmer garantert ikke, det gjør stort sett aldri ting som kommer av mine pinner, men håper den enten passer eller kommer til å passe i løpet av vinteren.



Oppskriften er fra dette heftet, tema 5. Buksa skulle egentlig hatt en heklet ugle på brystet, men så gikk jeg hen og kjøpte bamseknapper og sydde på uten å tenke meg om. Syns det ble litt i overkant med en ugle i tillegg. Kanskje jeg får brodere på mottagerens navn i stedet?

4 kommentarer:

  1. Kjempesøt bukse! Håper NY var fint, på tross av storm og avbrutt ferie.

    SvarSlett
    Svar
    1. NY var veldig fint før stormen :) Tusen takk for at du anbefalte Purl!

      Slett
  2. Kjempe søt bukse :) varmer nok godt en liten kropp :)

    SvarSlett